Słodycze – czy zawsze szkodzą zdrowiu?


Prawie każdy z nas uwielbia słodycze. Niestety jedzenie dużej ilości słodkości może mieć bardzo szkodliwy wpływ na nasze zdrowie. Na szczęście możemy bardzo łatwo pozbyć się konsekwencji jedzenia słodkich rzeczy – wystarczy jedynie znać kilka prostych zasad wypisanych poniżej.

Jak należy jeść słodycze?

Żeby móc jeść cukierki, nie obawiając się o swoje zdrowie musimy znać umiar. Nie powinniśmy jeść dużej ilości słodyczy na raz – powinniśmy to rozłożyć na duży okres czasu, żeby dać naszemu organizmowi czas na strawienie tego. Dodatkowo jedzenie wszystkiego na raz może powodować uzależnienie, co jedynie poskutkuje większą chęcią na jedzenie słodkich rzeczy zamiast zaspokojenia tej potrzeby.

Owoce też są słodkie

Nie należy zapominać o tym, że zawsze mamy dobrą alternatywę dla słodkości wytworzonych przez człowieka. Alternatywą tą są owoce, które potrafią być słodsze nawet od tych najsłodszych cukierków. Sama ostatnio używam do swoich ciast różnych owoców np. jako dodatku na sam wierzch zamiast lukru lub innej słodkiej masy. Zazwyczaj jest to smaczniejsze i tańsze.

A co ze świętami?

Osobiście święta jak dla mnie są zawsze wyjątkiem od dobrej diety – warto czasami sobie odpuścić nawet na kilka dni i móc zajadać się wszystkim, co słodkie. Jest to bardzo ważne, ponieważ pozwala przerwać monotonię jaką jest dieta, a dodatkowo czyni nasze święta jeszcze lepsze. Ktoś może twierdzić, że potem trzeba te dodatkowe kilogramy zrzucić ale moim zdaniem trwa to bardzo szybko – wystarczy jedynie powrócić do poprzedniej diety i wykonywać ćwiczenia i bardzo szybko zauważymy, że konswekwencje świątecznej uczty już znikneły.

Podsumowanie

Słodycze nie są dla nas niezdrowe jeśli znamy umiar. Wystarczy jedynie rozkładać jedynie słodkich rzeczy w czasie, a nie jeść wszystko na raz i nie zawsze jeść to samo – czyli np. cukierki które zostały wyrobione przez człowieka. Jednego dnia możemy np. zjeść jakieś ciastko, a drugiego dnia warto zjeść coś, co jest zdrowe, i też słodkie czyli na przykład jabłko lub gruszkę.